Tamiya 1/35 Armoured Jeeps

Tamiya 1/35 Armoured Jeeps

Berichtdoor Python66 » 19 Jul 2014, 16:04

Ik ben begonnen aan 2x 1/35 Jeep van Tamiya.
Deze zijn bedoelt als promotiemateriaal voor TM Models (http://tm-models.com) en heeft een voorzichtige deadline om eind november af te hebben.
Voorlopig bouw ik alleen tijdens de bouwavonden aan de Jeeps aangezien ik nog heel druk ben met andere zaken :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Jeeps worden omgebouwd tot Armoured Jeeps.
Ik heb hiervoor een PE-setje van Eduard als basis voor genomen. Deze met potlood overgetrokken op styreen en vervolgens uitgesneden en op maat gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ondertussen al lekker bezig geweest met de Jeep. Nog zonder de bepantsering.
Afbeelding

Tot zover de eerste inspanningen.
Volgende week gaan we weer verder :)
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Re: Tamiya 1/35 Armoured Jeeps

Berichtdoor Python66 » 03 Aug 2014, 19:35

Inmiddels weer een klein stukje verder.
De pantserplaten zijn op maat gemaakt. Ze passen nu perfect op het model.
De .50 gereed gemaakt. Nog even de loop uitboren.
Alle onderdelen zitten nog los, vandaar de naden die je nog ziet.

Voor de rest nog een paar kleinigheidjes zoals bepakking en toevoegingen in de Jeep en dan is deze klaar voor de spuiterij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Python66

Berichtdoor plaksmurf » 06 Aug 2014, 06:01

Dat ziet er al goed uit!
plaksmurf

Berichtdoor white-chief » 06 Aug 2014, 16:01

ziet er mooi uit. ben met iets soortgelijks bezig zal eens kijken of ik deze kan posten.(als k nog weet hoe)
wist niet dat er een pe setje voor te krijgen is, ik heb deze geheel gescratched. en moet nog een affuit scratche voor een dubbele bazooka.

Maar ik wil niet muggenziften, maar moet het toch ff vragen je zal wel naslag werk hebben gedaan en foto's hebben bekeken. :drink01:
maar alleen een .50 op een willy.(terugslag ed.) :shock:
maar alle info wat ik vondt over dit voertuig is dat deze werden uitgerust met een single bazooka of dubbel , zoals ook met een .30 omdat de wagen de kracht van een .50 niet aankon.
met name de bodemplaat waar de afuit opgeschroefd zat scheurde uit en de lange affuit zorgde voor problemen. zoals de amerikaan zei " to much leverage". waardoor eigenlijk een .30 gebruikt werd. Ik neem aan dat je het voertuig gaat verwerken in een diorama,en hem in een vuurpositie zet, want het lijkt mij niet echt handig met rijden die zandzakken ervoor.
deze voertuigen met pantserplaten hebben veel rondgereden tijdens het ardennenoffensief en in en rond om aken.
Mocht jij een foto hebben van een met een .50 wil jij die dan en kun jij die mij dan sturen in een PB

mvg
George :cpho01:
"Politiek is bijna even opwindend als oorlog, en even gevaarlijk. Tijdens een oorlog kan je maar één keer worden neergeschoten, maar in de politiek telkens opnieuw."1939 Sir Winston Churchill
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Python66 » 06 Aug 2014, 22:53

Wilco,
Dank je wel :drink01:

George,
ik wil jouw kennis totaal niet in twijfel trekken. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Ik heb ook totaal geen kennis van Jeeps of andere militaire voertuigen.
Echter, als ik google gebruik zie ik genoeg foto's van Jeep's met een .50 erop gemonteerd.
Daarnaast heb ik een stukje gelezen over de 82nd Airborne m.b.t. een .30 of .50. Hierin stond:
Photographic evidence suggests that the .50 was more common
Mocht het zo zijn dat ik er totaal naast zit, wat heel goed mogelijk dan heb ik daar een goede reden voor: Vrijheid van de bouwer :lol: :lol: :lol:
Daarnaast heb ik inmiddels wel geleerd (o.a. Taste en de modelbouwdagen waar voertuigen voor de deur stonden) dat er veel in-the-field modifications uitgevoerd werden. Dus dan hou ik het daar maar op.

Inmiddels is ook mijn tweede Jeep al een heel stuk verder.
Er moet nog wel een hoop aan gedaan worden. De pantserplaten zullen dit weekend tijdens de modelbouwdagen worden gemaakt.
Tevens zal het voorraam plat komen te liggen en ingepakt worden met een hoes.
Ik twijfel nog wat ik met de bumper ga doen.... Standaard bumper, of zoals zijn broertje met cable cutter of een towbar.

Dus weer tot zover :)

Afbeelding

Afbeelding
Python66

Berichtdoor white-chief » 07 Aug 2014, 08:06

Interesant, dat van de 82ste dat ga ik eens uitpluizen. idd het klopt er zijn veel field modifications gedaan en wordt nog steeds veel gedaan. zoals ook de vrijheid van de bouwer. ik vindt het zowiezo leuke karretjes en vooral op deze manier het geeft je heel veel vrijheid in het bouwen en in princiepe kan bijna alles.
keep up the good job, i will follow you. :D :lol: :drink01: :rofl01:
"Politiek is bijna even opwindend als oorlog, en even gevaarlijk. Tijdens een oorlog kan je maar één keer worden neergeschoten, maar in de politiek telkens opnieuw."1939 Sir Winston Churchill
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Python66 » 10 Aug 2014, 13:34

Gisteren op de Plastickit modelbouwdag bij de Sterrenwacht in Heerlen (erg gezellig weer !) weer verder gebouwd aan mijn tweede Jeep.
Inmiddels staat deze er dus ook zo bij.
Er gaat nog wel het eea gebeuren met deze laatste Jeep, maar daarover later meer. Oh ja, de kieren: klopt, alles zit nog los.

Afbeelding

Afbeelding
Python66

Berichtdoor Python66 » 11 Aug 2014, 21:19

Gisteravond nog geklust aan de Jeep.
Aangezien ze een hoop mee moeten sjouwen, heb ik er voor gekozen om een bagagerek toe te voegen.
Bij deze het rek achterop de Jeep.

Afbeelding

Afbeelding
Python66

Berichtdoor Python66 » 11 Aug 2014, 23:34

Inmiddels zit ook de .30 gemonteerd.
Hier heb ik een standaard gemonteerd aan de pantserplaat.
Foto´s zijn niet zo fantastisch, maar je begrijpt het wel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Python66

Berichtdoor Python66 » 13 Aug 2014, 00:01

Inmiddels zijn ook de pantserplaten voor de radioset gemaakt en geplaatst.
Nu nog even een mooi radiosetje hier uit de kast trekken om er in te plaatsen. Met zo'n fijne voorraad heb je zelfs keuze :)
De platen zijn in ieder geval al klaar. Natuurlijk nog niet vastgeplakt.

Afbeelding

Afbeelding
Python66

Volgende

Terug naar Ter Land