Revell 1:35 Sd.Kfz. 10/5 &2 cm Flak38. (nr 1)

Revell 1:35 Sd.Kfz. 10/5 &2 cm Flak38. (nr 1)

Berichtdoor plaksmurf » 07 Apr 2013, 11:17

Om even duidelijk te maken dat ik toch ook nog panzers knutsel, nog wat projectjes :\

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nr.2: Tamiya 1/35 Wirbelwind.
nr.3: Tristar 1/35 Flakpanzer I Ausf A.
nr.4: Tamiya 1/35 Jagdpanzer Hetzer.
plaksmurf

Re: Diverse 1:35 modellen.

Berichtdoor Poison Ivy » 07 Apr 2013, 18:54

Ik ben niet van de pantser heb er ook niet veel mee, maar vind bij de Sd.Kfz. 10/5 &2 cm Flak38 heel mooi de roest aan gebracht.
De wirbelwind wat een geinig dingetjes. Hier ziet je spuitwerk ook mooi strak uit.
De flakpantzer is voor mijn gevoel geen groot apparaat, leuk met dat aanhangertje. ziet er leuk uit.
Het roestig maken heb je naar mijn mening goed onder de knie.
De Jagdpanzer Hetzer wat ziet dat leuk uit de camo wit met dat groen en bruin. Ik weet niet of het origineel zo hoort maar vind het wel wat hebben ( ik ben een leek op het gebied van voertuigen :D ) Het lijkt mij een camo voor de winter/ sneeuw.

Groetjes Rika

P.S. doe je lieve vrouw de groetjes.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Python66 » 07 Apr 2013, 20:52

Ik vindt je Hetzer dus helemaal geweldig !
Heb je die nu eerst in camo geairbrushd en daarna voorzien van wit ? Ik vraag dit omdat ik zie dat op bepaalde plekken het bruin en groen in elkaar over lopen. Ik vindt em erg mooi gedaan. Was stof of viezigheid zou nog kunnen maar ik vindt em al erg leuk.

Sd.Kfz. 10/5 vindt ik ook mooi geworden. Mooi hoe je het vuil hebt aangebracht. Ziet er gewoon goed uit.
Zo niet misstaan in een mooi doiramaatje in bijv. een weiland.....

De Wirbelwind is netjes en schoon. Maar om gewoon heel eerlijk te zijn heb je dit model gewoon goed in elkaar gezet.
Niets op aan te merken.

Flakpanzer I Ausf A is ook erg mooi. Lekker aan het experimenteren geweest met pigmenten ? Goed hoor, want het blijft toch altijd weer wat spannend. Goed dat je het probeert en ik vindt het hier een leuke machine hebt neergezet. Alsof ie lekker door de Russische blubber heeft gereden :)
Je bent erg lekker bezig geweest Wilco. Er komt goed resultaat uit je vingers.
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Berichtdoor Manuel » 08 Apr 2013, 06:05

mooie serie voertuigen zet je hier neer.
Ook mooie aanzetten mbt verwering en modder.
Vind de laatste wel erg wit, de camo die er onderdoor komt is erg mooi, maar voertuig zelf kan nog wel een wash gebruiken

mvg Manuel
Manuel
Beheerder

Berichtdoor plaksmurf » 09 Apr 2013, 06:00

Dank u allen :-)
@Python:
De Hetzer is inderdaad eert in de camo gespoten, daarna wat P+, liquid mask aangebracht en wit gespoten en daarna de mask weer verwijderd.
Je krijgt dan dit effect. Het kleurenschema schijnt gebruikt te zijn in de nadagen van de oorlog in Tsjechië.
@Poison Ivy: Je krijgt de groeten terug :-)
plaksmurf

Berichtdoor Python66 » 10 Apr 2013, 08:36

Wel gaaf dat die Hetzer zo gebruikt is.
Wat Manuel zegt: de Hetzer is wel nog erg wit. Zeker als je dit vergelijkt met je Sd.Kfz. 10/5. Mogelijk had/zou je dezelfde techniek toe kunnen passen op de Hetzer. Neemt niet weg dat ik em nog altijd erg origineel vindt en toch wel een eyecatcher is.
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Terug naar Ter Land