Staghound 1/35, Italeri (klaar)(ondergrondje klaar)

Staghound 1/35, Italeri (klaar)(ondergrondje klaar)

Berichtdoor Poison Ivy » 04 Sep 2012, 13:20

Ondanks dat ik in lappenmand lig, heb ik toch wat kunnen knutselen.
Ik ben begonnen met de staghound, wat een heerlijk kitje om te bouwen.
Ik heb er ontzettend veel plezier in gehad tijdens de bouw. Eigenlijk geen vreemde dingen tegengekomen, pasvorm is goed alleen het plaatsen van de spatborden hebben even wat meer aandacht nodig, maar dat ging ook vlekkeloos. Het Pe heeft Italeri erbij gedaan, niet het mooist PE, aangezien het nogal wat dik is en daardoor wat stug is om te vouwen.
Helaas is het einde in zicht van de bouw. Hoever zijn we dan? het enigste wat nog gedaan moet worden zijn de wielen/banden even opschuren en nog wat jerrycans en zakjes en dan is ie klaar voor zijn eerste jasje.
Het meeste ligt er nog los op of zit er los op, zoals de wielen en doeken, dit vind ik makkelijker als het los is om te spuiten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Re: Staghound 1/35, Italeri

Berichtdoor Python66 » 05 Sep 2012, 09:07

Toch een stukje groter als dat ik had verwacht.
Maar wel een stoere bak. Mooi gebouwd ook.
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Berichtdoor Poison Ivy » 16 Sep 2012, 20:12

Een kleine update met de vorderingen, de staghound heeft zijn grondlaagje verf gehad zijn streepjescode en toen een laag verf en toen in de glans.
Afbeelding

Afbeelding

De wielen zijn uiteraard ook al gespoten. Ik moet ze alleen nog zwart gaan maken.

groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Poison Ivy » 26 Sep 2012, 22:29

Een kleine tussenstand, ik heb de staghound een eerste laag verwering aangebracht en toen afgelakt met blanke lak. Nu kan ie even drogen en kan ik verder gaan met de verwering. Op de foto zie je het niet heel goed in het echt zie je het wat beter. Maar goed zoals ik al zei het is de eerste stap in de verwering.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De wielen heb ik voorzien van een eerste laagje pigment, en staan nu te drogen en wel in de ...........
Juist in de oven, aangezien ik wel eens ongeduldig ben om verder te gaan is dit een ideale oplossing om het mooi droog te krijgen.*(Als je dit ook eens wil proberen vergeet niet de stand te zetten op ontdooien, dan blaast ie koude lucht in plaats van warme, je zou er niet aan moeten denken dat de boelweg smelt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: )
Afbeelding

Groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Manuel » 27 Sep 2012, 11:02

Afbeelding
WOW mooi kleurtje, welk verfje heb je hier voor gebruikt het is een mooie kleur
En de weathering gaat ook de goede kant op

Mvg Manuel
Manuel
Beheerder

Berichtdoor Poison Ivy » 27 Sep 2012, 20:32

Dank je wel voor het complimentje.
Ik heb de verf van Humbrol gebruikt en wel nummertje 150. En uiteraard in hele dunne laagjes gespoten. Ik heb geen heel potje gebruikt. :lol: :lol:

Voor de gene die twijfelde, zo kwamen mijn wielen uit de oven.
Afbeelding

Ik heb de staghound vandaag nog een dun laagje blanke lak gegeven en wel met de Tamiya mat blanke lak.
Wat een mooie lak is dat zeg, en even snel een foto buiten gemaakt tussen de regenbuien door :lol:
Afbeelding
Nu kunnen we weer verder gaan.

Groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Manuel » 28 Sep 2012, 06:18

ziet er goed uit
Je kan ook een haardroger gebruiken om je verf/pigment snel te laten drogen, gewoon op een beetje warmte zetten en het is zo droog,
Deze wil ik toch wel even in het echt bekijken, neem je hem vrijdag of zaterdag mee?
Manuel
Beheerder

Berichtdoor Poison Ivy » 28 Sep 2012, 14:09

Manuel schreef:ziet er goed uit
Je kan ook een haardroger gebruiken om je verf/pigment snel te laten drogen, gewoon op een beetje warmte zetten en het is zo droog,
Deze wil ik toch wel even in het echt bekijken, neem je hem vrijdag of zaterdag mee?

Ja, dat van de fohn ken ik wel, alleen ben ik soms een ongeduldig mens en op deze manier kon ik verder gaan met knutselen terwijl mijn wielen in de oven stonden, 2 vliegen in een klap :D
Ik neem hem vanavond mee, dan kunnen we eens even kijken wat ik er nog verder aan kan doen.

groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Re: Staghound 1/35, Italeri (klaar)

Berichtdoor Poison Ivy » 02 Okt 2012, 22:09

Ik heb vanavond de staghound afgerond, wat mij betreft is ie klaar, Jammer, was een heel leuk model om te bouwen.
Gelukkig heb ik er nog eentje liggen om te maken voor Allo Allo.
De foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Manuel » 03 Okt 2012, 10:30

heel erg mooi
Komt op de SMC naast die van mij te staan