T-serie UPDATE 04-10-2012 Met Foto's

Re: T-serie UPDATE 04-10-2012 Met Foto's

Berichtdoor Manuel » 05 Okt 2012, 07:00

Hierbij nog 2 foto's van modellen waar ik dezelfde techniek op het toegepast
Afbeelding
Afbeelding
Beide hebben dezelfde basis behandeling gehad, alleen met andere kleuren afgewerkt, hoop dat het een beetje duidelijker is geworden.
En als je het een keer in het echt wil zien, geef het maar aan dan is een live demo altijd te verzorgen

Mvg Manuel
Manuel
Beheerder

Berichtdoor Python66 » 05 Okt 2012, 08:18

Ik ben een redelijke leek als het gaat om het bouwen van rupsvoertuigen, maar inmiddels ben ik er wel achter dat de rubberen varianten gaan breken. Iets teveel stress en de gesmolten pinnetjes breken. De plastic tracks, waarbij je alle onderdelen aan elkaar moet plakken, werkt alleen als je deze tracks direct op je wielen vast plakt.

Ik wilde graag eerst de hull bewerken voordat de tracks er op gingen. Pas als de hull was bewerkt, de wielen er op en de tracks toevoegen.
Dit werkt dus alles behalve prettig met bovenstaande opties. Dus, zonder dat ik ooit met Friul-tracks heb gewerkt, kan ik nu al zeggen dat dit prettiger gaat werken dan de eerder genoemde opties. Natuurlijk, wanneer je recht uit de doos bouwt, niet met pigmenten gaat werken, kun je vast heel goed volstaan met de tracks uit de kit zelf. Maar wanneer je wat meer wilt met je model, meer verweren, meer realisme toevoegen aan je model, en gewoon een hele realistische look van je tracks wilt, is overgaan op Friul een hele goede/de beste optie.
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Berichtdoor Manuel » 05 Okt 2012, 08:50

@ Python666

Voor mij is er niets anders meer dan Fruils, ja ze zijn wat prijzig maar het resultaat mag er dan ook wel zijn.
In plastic kan je ook voor Modelkasten tracks gaan, bijna hetzelfde als Fruils alleen dan in plastic.
Werken ook per schakel en dan met 2 pinnetjes wordt deze aan de volgende bevestigd, maar deze tracks zijn net zo duur als Fruils.
En ik kan je 1 ding zeggen, voor mijn T-55, T-62 en T34 projecten als je eenmaal Fruils heb gebruikt wil je nooit meer wat anders
Manuel
Beheerder

Berichtdoor Manuel » 08 Okt 2012, 07:33

Zo weer even een Update van de T55.
Afbeelding
Zo dit is het resultaat na een bouwavond flink doorschilderen.
Als eerst de tank een drybrush gegeven met een mix van de 2 basis kleuren, Violet Brown en Pale Yellow.
En dan steeds meer Pale Yellow toevoegen, tot dat de highlight kleur naar mijn zin was.
Hierna met een mix van 50% donkerbruin en 50% zwart de paneel lijnen voorzien van een pinwash.
Toen met Cholate Brown + zwart wat chipping toegepast, sommige zelfs voorzien van wat roest.
Dit met een föhn even wat sneller doen drogen, toen met wat pigmenten, europe dust, en Dessert Sand een mix gemaakt en deze over de hele tank aangebracht.
Ook weer met de föhn laten drogen en met een grote stugge droge kwast het groot er weer een gedeelte van af geborsteld.
Het stukje motor wat door het open luik te zien is met oxide red, bright red en flesh pink + brown wash van wat kleur voorzien.
Rest nu nu wat kleine correcties en wat kleine chipping, rubber van de banden schilderen, en met de airbrush de onderkant van de romp van pigment voorzien.
Daarna de rupsbanden beetje met metaal pigment bewerken en hij is gereed
(dan alleen nog het figuurtje, al gaat dat deze week niet meer lukken)

MVg Manuel
Manuel
Beheerder

Berichtdoor Poison Ivy » 08 Okt 2012, 11:50

Manuel, hij begint er gaaf uit te zien,( ik heb hem even in het echt aanschouwt en hier kan ik dan ook weer zeggen, dat ie in het echt er ,mooier uitziet) en leuk de goede uitleg wat je er bij zet. Dat maakt het geheel tot een mooi bouwverslag.
Groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Python66 » 08 Okt 2012, 13:35

Mooi verslag inderdaad.
En ook een heel mooi model. Afgelopen vrijdag in het echt mogen aanschouwen en het gaat weer een prachtig model opleveren.
Succes ermee... de laatste loodjes nietwaar :)
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Berichtdoor Manuel » 08 Okt 2012, 15:06

inderdaad de laatste loodjes.
We komen er wel voor het einde van de week is hij gereed, hij gaat zondag ook mee naar de SMC.
Dus hij moet van mij af zijn,
Manuel
Beheerder

Berichtdoor giel » 13 Okt 2012, 15:17

Dankje ik gaat even experimenteren
heb 70 hobby's , modelbouw en standje 69!
giel

Vorige

Terug naar Ter Land