Wie kan me helpen met lak probleem.

Wie kan me helpen met lak probleem.

Berichtdoor Richard L » 27 Jun 2012, 08:16

Hoi,

Ik heb gisteren de DTM Mercedes gespoten en op het dak heb ik een probleempje opgelopen. Er zijn dikke stof korreltjes tijdens het spuiten opgekomen. De rest van de auto is perfect maar alleen dat dak :roll: . Kan men dat met schuren etc. oplossen? En welke werkvolgorde moet ik dan hanteren en welke materialen heb ik nodig?

Groetjes,

Richard L
Richard L

Re: Wie kan me helpen met lak probleem.

Berichtdoor Poison Ivy » 27 Jun 2012, 09:22

Hallo Richard,
Ja, dat kan je wel oplossen. Er zijn verschillende manieren voor, dit is hoe ik het altijd doe.
Ligt er even aan wat voor verf je hebt gebruikt. Heb je een spuitbus gebruikt (Tamiya of autolak ) deze kan je met fijn schuurpapier( goed nat maken, heel voorzichtig opschuren en dan weer spuiten.
Heb je verf gebruikt van Tamiya uit een potje of Revell. dan kan je dit ook voorzichtig eruit polijsten, door gebruik van b.v. tandpasta (gewoon de witte tandpasta) (gebruik hiervoor een zachte doek b.v. een OUD t-shirt, ik doe het zelf op deze manier dan,wat tandpasta op een puntje van je doek ,erop smeren , vervolgens maak ik de punt nat en ga voorzichtig polijsten( het belangrijkste is zoveel mogelijk water gebruiken) Regelmatig even schoonmaken en kijken dat je niet teveel polijst. Dit kan je ook doen met b.v rvc reiniger, zilverpoets middel. En dan erover heen spuiten.
Ik heb zelf nog een speciaal potje polijst pasta liggen, als je wilt en geduld hebt neem ik het zaterdag voor je mee.

Groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Python66 » 27 Jun 2012, 10:56

En als bovenstaande niet werkt, is er altijd nog Mr.Muscle ovenreiniger.
Een nachtje laten weken in een badje van ovenreiniger en je onderdeel/body is weer kaal.
Dus kan je weer overnieuw beginnen. Maar probeer eerst bovenstaande maar ;)
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Berichtdoor Richard L » 27 Jun 2012, 10:57

Hoi Rika,

Bedankt voor je snelle reactie. Het schuurpapier is dat gewoon waterproofschuurpapier van de bouwmarkt of is het iets speciaals?
Deze RVS-reiniger is dat voor het ontvetten na het schuren?

Groetjes,

Richard L
Richard L

Berichtdoor Poison Ivy » 27 Jun 2012, 17:18

Hhallo Richard,
je hoeft geen speciaal schuurpapier te gebruiken,en hoeft ook geen waterproof te zijn gewoon een hele fijne korrel. hoe fijner hoe beter.
Je kan ook eens kijken bij Allo Allo, die heeft ook heel fijn schuurpapier. Het belangrijkste is zoveel mogelijk water gebruiken. Ik zelf doe het onder de lopende kraan, zit je altijd goed. Gewoon heel voorzichtig schuren niet baan wrijven dan krijg je krassen.
RVC reiniger kan je gebruiken om te polijsten.
Ik neem zaterdag in ieder geval de polijstpasta voor je mee.
Even een vraagje van mijn kant uit. Wat voor verf heb je gebruikt?

groetjes Rika.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Richard L » 28 Jun 2012, 07:28

Hoi Rika,

Ik heb gewoon de Tamiya spuitbus gebruikt. Ja wat Zaterdag betreft kunnen Robin en ik helaas niet aanwezig zijn. Maar ik denk dat ik hem in de Mr. Muscle leg dat is denk ik de makkelijkste weg. Toch heel erg bedankt dat je met deze tips komt.

Groetjes,

Richard L
Richard L

Terug naar Overige