Nieuwe airbrush

Nieuwe airbrush

Berichtdoor Jody » 28 Dec 2012, 17:44

Zoals gehoopt (en ook een beetje verwacht) vond ik onder de kerstboom o.a. de volgende zaken:
- Harder & Steenbeck Airbrush (plus allerlei potjes, flesjes, e.d.)
- Sparmax air compressor TC-501N
- Sparmax airbrush cleaning pot SCP700
Als ik al dat spul zo zie verlang ik alweer terug naar de ouderwetse spuitbus :lol: .
Ik zal 't spul in ieder geval meenmen naar de eerstvolgende bouwavond in "de Brink", want ik geloof dat ik toch nog wel wat advies kan gebruiken voordat ik het halve huis hier onder kledder.
Gelukkig heb ik ook nog een paar leuke bouwdozen gekregen, waaronder een F1 Footwork Mugen Honda FA 13 (schaal 1:20 van Fujimi).
Mijn zoon heeft zelfs een vliegtuig voor me gekocht, een F-14D Super Tomcat (schaal 1;72 van Revell.
Nu houd ik helemaal niet van vliegtuigen bouwen maar voor hem zal ik proberen er iets moois van te maken.

Groet, Peter
Gebruikers-avatar
Jody

Re: Nieuwe airbrush

Berichtdoor Python66 » 29 Dec 2012, 01:10

Van harte gefeliciteerd met je mooie airbrush !!!

Is de h&s een Evolution? Deze komt meestal in een geel doosje en Evolution staat ook op de airbrush zelf, geloof ik.
H&s leveren schitterende airbrushes maar voordat je begint met airbrushen is het goed om eerst je airbrush te leren kennen.
Ik zou inderdaad ook voor willen stellen om je ab de volgende keer mee te nemen. Ik heb waarschijnlijk dezelfde en kan je wel wat tips geven mbt schoonmaak en onderhoud.

Many happy hours of airbrushing !!
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Berichtdoor Jody » 29 Dec 2012, 19:39

Voor zover ik 't kan beoordelen is het geen "evolution".
Er staan de volgende gegevens op 't doosje:
ULTRA - nozzle set 0,2 mm, cup 2 ml, incl. plug in nipple nd2.7
Ik zal 'm zeker meenemen naar de eerstvolgende bouwavond.

Fijne jaarwisseling voor jullie en natuurlijk ook voor alle andere forum-leden/bezoekers.
Gebruikers-avatar
Jody

Berichtdoor Python66 » 31 Dec 2012, 00:29

Nieuwsgierig als ik was, ben ik even op zoek gegaan naar de Ultra.
Nou, Peter. Volgens mij heb je daar een prima airbrush hoor. Daar kan jij wel mooie F-1's mee spuiten.
Hoop dat je er veel plezier mee mag beleven maar wees wel heel voorzichtig met de punt van de naald. Voor je eigen veiligheid ;) en voor de duurzaamheid van je airbrush.
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Terug naar Airbrush