Verf

Verf

Berichtdoor Mirko » 27 Nov 2012, 12:46

Ik heb mijn eerste 2 modellen ooit net in de verf staan
(foto's zal ik binnenkort plaatsen)
Ik ben persoonlijk graag aan het schilderen dus werk liever met kwast dan een airbrush.
nu snap ik dat het resltaat nooit aan een airbrush kan tippen maar toch een aantal vragen.

1. Het schilderen van camo's? Hoe pak je dit aan? plak je af of werk je uit de hand.?
(ik heb bv de modellen eerst " voorgetekend" en daarna zo goed als mogelijk geschilderd)

2. afwerking van de lak na het schilderen? hoe hoe werk ik dit af ? gewoon blake lak oid?
Mirko

Berichtdoor Poison Ivy » 27 Nov 2012, 17:31

Ik ben persoonlijk graag aan het schilderen dus werk liever met kwast dan een airbrush.
nu snap ik dat het resltaat nooit aan een airbrush kan tippen maar toch een aantal vragen.

Nou, ik ken mensen die ook met de kwast schilderen en ben er dan ook altijd weer van onder de indruk dat ze het zo strak geschilderd krijgen met de kwast.
Wat betreft camo schilderen, ik denk dat het iets is wat je zelf ligt, de een doet het afplakken en de ander doet het uit de losse pols.
Wil je proberen afplakken!! Daar zijn verschillende technieken voor waaronder posterbuddies of maskingtape.
Ik denk dat Erik je hier meer over kan vertellen en wat betrteft aflakken. Het mooiste vind ik op vliegtuigen blanke lak.

Groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Re: Verf

Berichtdoor Python66 » 27 Nov 2012, 22:33

Blanke lak van hetzelfde merk als je camo kleuren zijn gebruikt. Zo loop je geen risico dat de verschillende lakken niet met elkaar negatief reageren.
Blanke lak is te krijgen in glanzend en matt en soms ook semi-glans.

Voordat je decals gaat plakken en gaat werken met Sol, altijd eerst je model in de glanslak zetten. Ook hiervoor geldt: het is te schilderen, maar wel goed verdunnen.
Als je model hebt voorzien van decals is het model weer eventueel af te lakken in matt-lak. Maar dit laatste is persoonlijk.
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Terug naar Verf