P/47D Thunderbolt 1/72 Academy

P/47D Thunderbolt 1/72 Academy

Berichtdoor Python66 » 17 Aug 2013, 21:04

Naast het bouwen van een bare metal P-51 ben ik ook bezig geweest met een camo-toestel.
Dit keer gekozen voor de P-47D Thunderbolt van Academy.

De uitvoering die erbij zat, was niet wat ik wilde. Ik heb daarom een extra decal-setje aangeschaft van Kits-World.
Hier staat een mooie grijze camo Thunderbolt op, incl. D-day invasie strepen aan de onderzijde van het toestel.
Het toestel 'Ole Cock' werd gevlogen door Captain Donovan Smith, 61st FS / 56th FG.

Zoals gewoonlijk is alles gespoten en zo weinig mogelijk gebruik gemaakt van decals. De invasie strepen zijn afgeplakt en gespoten, rekening houdend met de star and bars. De camo is wederom freehand gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Re: P/47D Thunderbolt 1/72 Academy

Berichtdoor FerryN » 18 Aug 2013, 10:29

Hallo Erik,
Ziet er mooi strak uit.
Ook de ondergrond is geweldig

Gr,
Ferry
FerryN

Berichtdoor white-chief » 19 Aug 2013, 07:58

ziet er mooi strak uit. Ook de camo is mooi strak.en natuurlijk ook jou ondergrond is zoals we gewend zijn Super.
Ik heb er ook eens voor gestaan om deze te bouwen.
maar waar heb jij de info gevonden over deze machine want ik heb andere info gevonden over zijn vliegmachine
( kan ook zijn dat hij meerdere machines heeft gehad),daar bedoel ik mee de haan en regestratienummer van dit vliegtuig.(Dit is geen kritiek, muggenziften enz. maar voor mij weer extra info over deze machines)
hierbij voeg ik de link toe waar ik de info van af heb gehaald.
http://www.littlefriends.co.uk/gallery. ... 8&Temp=763
"Politiek is bijna even opwindend als oorlog, en even gevaarlijk. Tijdens een oorlog kan je maar één keer worden neergeschoten, maar in de politiek telkens opnieuw."1939 Sir Winston Churchill
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Python66 » 19 Aug 2013, 08:31

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn info heb ik verkregen via het decalsetje van Kits-World.
Ook ik ben bekend met de foto's van o.a. LittleFriends en diverse andere fora en ik weet dat er diverse verschillen in zijn.
Dit toestel is vaak over geschilderd en heeft ook meerdere nose-arts ontvangen. Onderzoek ? Nee, daar ben ik mee opgehouden. Zelfs de experts en 56th kenners weten niet eenduidig welke kleuren dit vliegtuig heeft gehad, of hoe de diverse nose-arts er uit hebben gezien. Van zwart-wit foto's is het onmogelijk om de originele kleur te bepalen. Zelfs over de onderzijde heeft men nooit eenduidig vast kunnen stellen of het lichtblauw, skyblue of bare metal was.
Vandaar dat ik me gewoon heb gehouden aan het voorbeeld/voorstel van Kits-World, aangezien ik er vanuit ben gegaan dat zij veel meer tijd en energie hebben gestoken in research dan ik wilde doen.
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Terug naar In De Lucht