republic P-47D-30 Thunderbolt revell 1/72

republic P-47D-30 Thunderbolt revell 1/72

Berichtdoor white-chief » 13 Dec 2012, 09:21

Ik ben gisteravond begonnen aan de P47D hij wordt gewoon standaard uit de doos gebouwd, straight forward. :| . :D Dit wordt mijn eerste bouwverslag op een forum. En zoals sommigen van jullie weten, hou ik mij normaal gesproken niet bezig met vliegtuigen, :oops: maar aangezien bij ons nog Sinterklaas komt :geek: in alle vormen en maten, heeft deze ook dit jaar mij een cadeau gebracht(ja ik ben het hele jaar braaf geweest,althans dat heb ik mijn vrouw laten geloven) waaronder deze thunderbolt en ook nog een messerschmidt van revel 1/72. Eens kijken hoe het gaat met deze thunderbolt, anders gaat de messerschmidt de eerste tijd de kast in als plank vuller 8-)
als het goed is komt hij ook zo uit te zien
Afbeelding
dit wordt een brainless job, dus lekker verstand op nul en bouwen
Afbeelding
in verhouding meer decals (stickers speciaal voor python ;) ) dan wat anders
Afbeelding
Afbeelding
cockpit al geverfd en vergeten foto's te maken dus zie hier nu zit het al in elkaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en zoals ik al vaak gewend ben van revell slechte pas vorm daardoor zit er ook zoveel tape op het vliegtuig.
vanavond hoop ik hem even in de grondverf te zetten en kijken of ik geen kieren meer heb. :roll:

foto's zijn wel met gsm genomen.

mvg
George
Laatst gewijzigd door white-chief op 19 Dec 2012, 14:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
"Politiek is bijna even opwindend als oorlog, en even gevaarlijk. Tijdens een oorlog kan je maar één keer worden neergeschoten, maar in de politiek telkens opnieuw."1939 Sir Winston Churchill
Gebruikers-avatar
white-chief

Re: republic P-47D-30 Thunderbolt revell 1/72

Berichtdoor Mirko » 13 Dec 2012, 14:56

Deze ga ik ook volgen :) heb met mijn vrij veel plezier tot nu toe.
leuk kitje! ben benieuwd of je veel moet plamuren
Mirko

Berichtdoor white-chief » 13 Dec 2012, 17:24

Ik heb al aardig wat moete plamuren vooral bij de vleugels aan de romp en de lijmnaad in het midden. :roll:
Revell is niet altijd even makelijk. ;) maar goed het mag de pret niet drukken.

mvg
George
"Politiek is bijna even opwindend als oorlog, en even gevaarlijk. Tijdens een oorlog kan je maar één keer worden neergeschoten, maar in de politiek telkens opnieuw."1939 Sir Winston Churchill
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Jody » 13 Dec 2012, 20:35

Aan de beschadigde doos te zien was je wel erg nieuwsgierig bij het uitpakken van je Sinterklaas-cadeau. :lol:
Gebruikers-avatar
Jody

Berichtdoor white-chief » 13 Dec 2012, 22:31

Jody schreef:Aan de beschadigde doos te zien was je wel erg nieuwsgierig bij het uitpakken van je Sinterklaas-cadeau. :lol:

Ik kon niet wachten :lol: mijn hartje ging sneller kloppen :mrgreen:
Ik baal alleen dat ik vandaag er niet aan verder kon, waarom moet er altijd net bezoek komen als je iets aan de modelbouw wil gaan doen, en het allerergste is je krijgt die mensen ook nog niet 1,2,3 de deur uit gewerkt. :? :shock: :sw01: :swack01:
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Poison Ivy » 14 Dec 2012, 12:19

Ik baal alleen dat ik vandaag er niet aan verder kon, waarom moet er altijd net bezoek komen als je iets aan de modelbouw wil gaan doen, en het allerergste is je krijgt die mensen ook nog niet 1,2,3 de deur uit gewerkt.

Ik ben daar makkelijker in, ik maak na 20.00 uur geen deur meer open :lol: :lol: :lol:
Mooi kitje, ik heb deze al eens gemaakt in een grijs verleden
Afbeelding
Afbeelding
Het enigste wat ik me nog ervan kan herinneren is de decal van de stier, die heeft even wat aandacht nodig om hem goed erop te krijgen.
Als ik je een advies mag geven. Voordat je hem zilver spuit eerst een grondbasis van zwart aan brengen, word het zilver mooier door.

groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor white-chief » 14 Dec 2012, 15:55

Hoi Rika,

Ik heb hem vanacht nog even in de zwarte grondverf gezet. omdat dan ook het geel en het zilver mooier uitkomt vindt ik.
ik was jou foto's even aan het bekijken en er viel mij een heel klein detail op, ik bedoel er niks mee maar zit jou decal op de vleugel niet verkeerd om?

mvg en tot straks
george
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Python66 » 16 Dec 2012, 14:26

Ik kan me eigenlijk niet zo herinneren dat er zoveel problemen waren met de bouw van de P-47 van Rika.
Maar goed, is ook al een hele tijd geleden.
Gisteren kreeg ik het idee dat je er een beetje klaar mee was... hoop toch echt dat je deze nog gaat afbouwen. Een P-47 is toch een bijzonder gaaf toestel/model.
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Berichtdoor white-chief » 17 Dec 2012, 08:54

Hoi Erik

Ik ben er ook eigenlijk een beetje klaar mee. Maar het is hobby dus ik laat hem even een paar dagen liggen. . Maar hij wordt in iedergeval afgebouwd. :) Hier zijn de foto's van afgelopen weekend de kwaliteit is iets minder maar de foto's zijn zonder flits genomen. ;)
Afbeelding
Afbeelding
Ik had de naad al aan de vleugel gezien.(een beetje te laat :? )
Afbeelding
Afbeelding
Dit is het zover, zodra ik besluit om er verder mee te gaan plaats ik weer de updates,zal waarschijnlijk vrijdag of zaterdag zijn ik moet me eerst de moed weer verzamelen met dit model. En Erik heeft gelijk dit is een heel leuk en mooi modelletje, alleen ik heb er geen geluk mee.

mvg
George
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Poison Ivy » 17 Dec 2012, 09:47

Nou, geen geluk mee!!!, ik vind hem anders wel heel mooi strak gespoten. Ziet er goed uit vind ik.

groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Volgende

Terug naar In De Lucht