republic P-47D-30 Thunderbolt revell 1/72

Re: republic P-47D-30 Thunderbolt revell 1/72

Berichtdoor white-chief » 28 Dec 2012, 11:41

Ik heb in een boekje een soortgelijk vliegtuig zien staan met verweering, en ik vondt dt wel wat hebben, want tenslotte is dit vliegtuig nog ingezet in 1944/1945, deze was namelijk gestantioneerd in frankrijk en dit vliegtuig heeft nog een helehoop actie gezien. zo heb ik gelezen ergens op een internet site. de piloot (kom even niet op zijn naam) is namelijk 2 keer geraakt geweest in zijn kist waardoor hij gedwongen was om een noodlanding te maken.
dus vanuit eze info en de foto die ik had gezien had ik besloten om dit te doen. nu ga ik nog een mooie ondergond zoeken en een paar figuurtjes, en dan kijken dat ik hem zo maak dat hij in reperatie is ;).
En dan komt er nog bij dat de winter van 44/45 heel erg nat was dus ideaal voor roest :lol:
"Politiek is bijna even opwindend als oorlog, en even gevaarlijk. Tijdens een oorlog kan je maar één keer worden neergeschoten, maar in de politiek telkens opnieuw."1939 Sir Winston Churchill
Gebruikers-avatar
white-chief

Re: republic P-47D-30 Thunderbolt revell 1/72

Berichtdoor Poison Ivy » 28 Dec 2012, 14:25

Mooie bouw, ondanks dat je het een en ander tegen zat tijdens de bouw.
ideaal voor roest

??Als ik mij niet vergis, waren deze toestellen van aluminium en konden deze niet roesten maar wel corroderen.

Groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Vorige

Terug naar In De Lucht