P-47N 1:72 Italeri

Re: P-47N 1:72 Italeri

Berichtdoor white-chief » 07 Dec 2012, 14:17

Graag gedaan daarvoor is ook dit forum om elkaar te helpen.
ik zelf gebruik ook pas sinds 3 maanden deze tape, maar je hebt ook nog een soort vloeistof ervoor.(ik geloof dat Python66 mij dat heeft gezegd)
dit goedje smeer je erover en als je klaar bent kun je het gewoon weer verwijderen, moet je python66 maar even een PB'tje sturen.

Veel bouwplezier

George
"Politiek is bijna even opwindend als oorlog, en even gevaarlijk. Tijdens een oorlog kan je maar één keer worden neergeschoten, maar in de politiek telkens opnieuw."1939 Sir Winston Churchill
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Poison Ivy » 09 Dec 2012, 11:32

Hallo Mirko
Een paar kleine tips van mijn kant.
Ik zou even nog de naad een beetje opschuren met fijn schuurpapier.
Verf verdunnen tot het zo dik is als melk. Je kan beter 10 dunne lagen verf hebben als 3 dikke lagen.
Laag voor laag aan brengen. eerste laag laten drogen en dan de volgende laag opbrengen. ( ben je ongeduldig van natuur uit zoals ik :lol: :lol: :lol: :lol: dan kan je altijd een fohn gebruiken om de verf te drogen). Als je dit aanbrengt laag voor laag zal ook de verf beter dekken.
Ik zou de volgende keer even een onderlaag aan brengen als je met geel aan de gang gaat, geel kan soms een vervelende kleur zijn om te verven.
Je kan een basis aanbrengen van wit, ik persoonlijk gebruik altijd rood onder geel. De basis kleur hoeft daarbij niet dekkend te zijn , dan zal je zien dat het geel er mooier gaat uitzien.
Het werken met tape, kan je het volgende doen. Ik zelf gebruik altijd coctailprikkers om de tape in de naden te krijgen en je kan het natuurlijk ook doen zoals whitechief al beschreef, met je nagel. Dit is iets wat je voor jezelf even moet uitzoeken wat je het makkelijkste vind.
Het vloeibare tape waar whitechief het over heeft is liquid masking tape. Waar je het kan krijgen kan ik even niet zo 1,2,3 zeggen, dat zal phyton wel zeker weten. :D
Ik neem aan dat je de zilveren uitvoering wil gaan maken van de thunderbolt? In dat geval kan ik je aanraden om een ondergrond/basis aan te brengen van zwart. DIt laat het zilver mooi tot zijn recht komen.
groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Mirko » 09 Dec 2012, 15:25

Zeker goede tips om mee te nemen hoor! Geweldig dat mensen meedenken.
Het schuren heb ik zeker ook nog even gedaan. dat geel lastig is ben ik inderdaad achtergekomen.
Volgende keer probeer ik je tip zeker uit.
Wat betreft het masken. Gaat nu beter idd, helaas zal de zwarte ondergrond niet gaan lukken omdat ik net het aluminium kleurtje erop zitten (1ste laag)
hieronder de voortgang!
Voor mijn vierde model (waarin ik al veel tips heb verwerkt van jullie) ben ik tot nu toe wel tevreden.
Natuurlijk kan er van alles beter maar daarom zit ik hier ook te typen :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Mirko

Berichtdoor Python66 » 09 Dec 2012, 16:53

Zo, dat deed je snel zeg !!
Kom ik even als de welbekende mosterd na de maaltijd :)

Allereerst wil ik kwijt dat ik vindt dat je echt flinke vooruitgang hebt geboekt.
Als ik de foto's bekijken van jouw P-47, en dan vooral die van de onderzijde, dan zie ik toch maar weinig terug van de naden die er in het verleden waren.
NICE !!!! Echt heel goed werk.
Ook het afplakken gaat je steeds beter af. De vlakken, geel en groen, zijn nu al 10x strakker dan die van je vorige modellen. Erg goed.

Wat betreft de verf die in je naden is gelopen. Tja, ik kan je er weinig mee helpen aangezien ik met de airbrush hier geen last van heb, maar wat je zou kunnen doen is gebruik te maken van een cocktail prikker. Leg de punt plat en trek de prikker door de naad. Het tape zou nu in de naad moeten gaan zitten.
Liquid mask heb je niet zoveel aan, aangezien het vlak recht moet zijn. Dus je zult het wel met tape moeten doen.

Als laatste, wanneer je model grotendeels in één kleur is, is het goed om een spuitbus te overwegen.
Jouw P-47 is geheel zilver, met uitzondering van de gele en groene vlakken. Het zilver zou je dan ook kunnen spuiten en achteraf de vlakken aanbrengen. Is maar een idee.
Be a king? Think not. Why be a king when you can be a God !
Python66

Berichtdoor Poison Ivy » 09 Dec 2012, 20:01

Zo, dat deed je snel zeg !!

Inderdaad, een snel mens :D Ziet er toch wel al leuk uit zo.
Aangezien je een snel mens bent dan nog ff een kleine tip voor de canopy/cockpitglas, plak het raamwerk af met tape voor je gaat schilderen(ga niet uit de losse pols werken ,dat zal nooit zo strak worden als met afplakken.)

Groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Mirko » 09 Dec 2012, 21:10

Haha snel valt mee hoor. Vind het gewoon geweldig leuk om te knutselen op deze manier.
Bedankt voor de leuke reacties en tips! Moet zeggen dat deze thunderbolt wel een plezier is om aan te werken. Italeri heeft het met dit modrl goed aangepakt
Binnenkort meer :)
Mirko

Berichtdoor white-chief » 11 Dec 2012, 09:03

Zo goed kan ik het in iedergeval niet, uit de losse hand schilderen dan.
Maar inderdaad het ziet er goed en netjes uit vindt ik ten opzichte van de vorige modelen. echte dikke vooruitgang.

mvg
George
"Politiek is bijna even opwindend als oorlog, en even gevaarlijk. Tijdens een oorlog kan je maar één keer worden neergeschoten, maar in de politiek telkens opnieuw."1939 Sir Winston Churchill
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Mirko » 11 Dec 2012, 09:40

Heb ook gelezen dat de alummium verf te polijsten is na uitharden van een dag of 10.
Iemand al eens gedaan en enig idee hoe dit eruit ziet?
Mirko

Berichtdoor Poison Ivy » 11 Dec 2012, 10:08

Mirko schreef:Heb ook gelezen dat de alummium verf te p[olijsten is na uitharden van een dag of 10.
Iemand al eens gedaan en enig idee hoer het eruit ziet?

Zelf heb ik zilver nog niet gepolijst, wel andere kleuren op een auto. Wat je doet met polijsten is eigenlijk niet meer als dat je de verf (kijken of ik dit goed krijg verwoord :lol: )eigenlijk week maakt en dan de oneffenheden weghaalt op deze manier. Ik zou een beetje voorzichtig zijn met zilver om dat dit de neiging geeft om dof te gaan worden . Ga je dit doen doe het heel heel voorzichtig want je zit zo op de bodemplaat en dan is je verf weg en kan je opnieuw beginnen. Wil je het toch uitproberen, doe het op een kleine onopvallende plek. Voor polijsten kan je gewoon de goedkoopste witte tandpasta gebruiken, daar heb je geen duur spul voor nodig. Gebruik hier voldoende water bij.

groetjes Rika
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Poison Ivy

Berichtdoor Mirko » 11 Dec 2012, 13:42

Mmmh dof wil ik dn juist niet. het moet juist nog meer glimmen in dit geval.. daar ga ik eerst wel eens met een profstukje mee stoeien dan.
als ik dit zo zie wil ik eigenlijk ook wel gaan pre-shaden om er iets meer diepte aan te geven.
maar ja ik dacht laat ik eerst wat dingen beheersen en niet teveel hooi op de propellor nemen
Mirko

VorigeVolgende

Terug naar In De Lucht