P-47N 1:72 Italeri

P-47N 1:72 Italeri

Berichtdoor Mirko » 01 Dec 2012, 19:43

Topicnaam zegt het al. Ik ben een WWII Prop liefhebber dus koop dan voorlopig ook alleen deze kits.
Schilderen gaat vanaf nu met Humbrol Enamel ipv de Acryl die meegeleverd zat bij mn eerrste kitje
Mijn keus is op deze gevallen omdat ik hoorde dat Italeri iets fijnere kitjes had dan Airfix en moet zeggen dat het eerste wat me opvalt dat de decals fijn werken!

De doos:

Afbeelding

De Sprues:

Afbeelding

Ben begonnen met de cockpit en moet zeggen hij is best gedetailleerd voor zo'n klein kitje. Er zat een mooie cockpit decal bij die er superfijn opging.
Echt fijn werken deze decals vind ik!
fijn werkje om dit te schilderen. De achterplaat is niet echt netjes omdat deze niet zichtbaar is verder.
Afbeelding

More to come!
Mirko

Re: P-47N 1:72 Italeri

Berichtdoor Mirko » 02 Dec 2012, 09:56

Er is keuze uit 3 verschillende modellen qua decals en voor de liefhebber:
Het word een P-47N Thunderbolt, 333rd FS, 318th FG- Le Shima 1945
Ik ga hem maken met alleen droptanks, (er zitten genoeg bommen, rakketten en rocketpods bij om amsterdam in as te leggen)

Dit idee dus (bron plaatje : google)
Afbeelding

Korte update:
Pasvormen zijn mooi en vind het nu al een erg fijn model om te maken vergeleken met de airfix modelletjes waar ik mee begonnen ben
Afbeelding
Mirko

Berichtdoor Mirko » 03 Dec 2012, 09:47

Korte update:
Gaat lekker en schilderen met enamel verf vind ik 10x fijner dan de acryl verfjes die ik gebruikte bij de eerdere modelletjes.
Kleine dingetjes schilderen momenteel en de romp een vleugels verlijmd.
Nu komt straks het werkje om de vleugekls er mooi passend op te krijgen.(plamuur ligt al klaar :P)

Afbeelding

Afbeelding
Mirko

Berichtdoor white-chief » 03 Dec 2012, 16:45

Hoi Mirko,

Zorg er wel voor dat je de verf in eerste instantie niet te dik aanbrengt, anders heb je kans dat de kleine details verdwijnen onder een dikke laag verf. ;) (is een kleine tip ik spreek namelijk hier uit ervaaring met emaileverf)
ziet er goed uit ik zag alleen nog wat plastic kleur in jou cockpit door de verf?

mvg
George :drink01:
"Politiek is bijna even opwindend als oorlog, en even gevaarlijk. Tijdens een oorlog kan je maar één keer worden neergeschoten, maar in de politiek telkens opnieuw."1939 Sir Winston Churchill
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Mirko » 03 Dec 2012, 17:00

Ja heb gemerkt dat twee dunne lagen veel makkelijker werkt ook. , de cockpit is nog met een laagje acryl trouwens en moest daar nog een tweede laagje hebben. De gele rand op de neus en propellor naaf zijn met enamel. ( de aluminium 27001 van humbrol dekt fantastisch vind ik)
Mirko

Berichtdoor white-chief » 04 Dec 2012, 09:04

ben wel benieuwd hoe hij uitziet als deze af is. Ik heb namelijk een soortgelijke thunderbolt gekregen van mijn vrouwtje.Van Revell 1/72 geloof ik.
"Politiek is bijna even opwindend als oorlog, en even gevaarlijk. Tijdens een oorlog kan je maar één keer worden neergeschoten, maar in de politiek telkens opnieuw."1939 Sir Winston Churchill
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Mirko » 06 Dec 2012, 10:16

Druk geweest met pasvormen..
de vleugels passen niet optimaal op de romp. plamuur ziet er al op maar foto's daarvan volgen nog.
Zoals je op de tweede foto kunt zien heeft de rechtervleugel 2 millimeter minder ruimte waardoor het geheel slecht past.

Afbeelding
Afbeelding
Mirko

Berichtdoor Mirko » 06 Dec 2012, 19:27

Plamuren gedaan! En ook maar een stukje schilderwerk verricht , staartvlakken zullen nog een laagje nodig hebben.
Zit nog even te tobben want het afplaktape heeft wat verf in de naadjes doorgelaten.
ik denk dat ik het dus harder in de naden zal moeten drukken met tapen?
of heeft iemand daar een andere oplossing voor?
En toevallig een idee om de overtollige verf te verwijderen?
Komt een aluminium verf op de meeste niet gele delen.
Dus denk dat zichtbaar zal zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mirko

Berichtdoor white-chief » 07 Dec 2012, 10:48

Hoi Mirko,

Wat voor een tape gebruik jij dan?
ik gebruik altijd masking tape en duw het goed aan, en als ik naden heb dan duw ik de masking tape met een stomp voorwerp of met de nagel in de randen en naden.
een tip van mij.
Je kan die verf ook makelijk verwijderen met medicinale alcohol (80% als ik me niet vergis) deze is te verkrijgen bij drogist en apotheek.( dat is waar ik het altijd haal)

mvg
George
Gebruikers-avatar
white-chief

Berichtdoor Mirko » 07 Dec 2012, 11:47

Tamiya tape. dat aandrukken heb ik denk ik overgeslagen in die naden.. eerste keer dat ik tape gebruikte op een model he dus dan leer je nog bij :)
Medicinale alcohol is ook een goede tip! bedankt
Mirko

Volgende

Terug naar In De Lucht